2023. július 16., vasárnap

Könyves kívánságlista #1 - Jon Klassen illusztrátor könyvei

Még mindig, és örökké el tudnak varázsolni a gyerekkönyvek, pláne a különleges képi világgal rendelkezők. Arra gondoltam, indítok a blogon egy sorozatot, és ebben bemutatom, milyen könyveket fogok hamarosan beszerezni, vagy melyekre vágyom. Az első egy trilógia:


Jon Klassen kanadai illusztrátor, aki 2012-ben robbant be a nemzetközi gyerekirodalomba a kalapos trilógia első kötetével. Magyarul nem jelent meg, de nyersfordításban a három kötet címe nagyjából így hangzik: 

Kérem vissza a kalapom!
Ez nem az én kalapom!
Találtunk egy kalapot.

A könyvek nem csak viccesek, de az illusztrációk izgalmasak, formabontók és összetéveszthetetlenek. Amiért rajongok a trilógiáért, az az ötlet szemtelen egyszerűsége. A legjobb történetek sokszor annyira egyszerűek és kézenfekvőek, ott hevernek előttünk a homokozóban, egy fűszálon, egy esőcseppben.
A kalapos könyveken kívül még több gyerekkönyvet is illusztrált, ezekből is mutatok hármat (mind a kívánságlistámon van!):



Az illusztrátor munkáival akkor találkoztam először, amikor kezembe került Amy Timberlake: Skunk and Badger című könyve. Borzokkal nagyon könnyű levenni a lábamról, de Jon Klassen olyan borzot és szkunkot rajzolt, hogy mielőtt elolvastam volna a könyvet, a rajzokból már félig megismerhettem a két karaktert. Fantasztikusan tud hangulatot teremteni, egyszerű, fekete-fehér grafikákkal felépíteni egy világot. Amy Timberlake könyvét lefordítottam, és 2023-ban Borz új lakótársa címen megjelent a Scolar Kiadónál. A könyvhöz készült egy könyvtrailer Kállai Márta jóvoltából, ebben még meg is mozdulnak a rajzolt figurák:



Ha szeretnétek megismerkedni az illusztrátor munkáival, akkor érdemes követni az Instagram oldalát, illetve a Borz új lakótársa című könyv beszerezhető a Scolar Kiadó oldalán.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése