2015. július 1., szerda

Béla a szekrényből

Egyszer a nagypapám megfenyegetett, hogy ha továbbra is ilyen borzasztó kupi lesz a szobámban, lefényképezi, és megmutatja a pap bácsinak. Nem igazán értettem, hogy ez miért baj, mert a pap bácsi úgyis tud mindent. Inkább szólt volna a nagypapám Bélának a szekrényből...



Teljesen átlagos volt a szoba, amelyikben Cuska duzzogott, vagyis kupis. A duzzogás oka a szobafogság, a szobafogság oka a rumli. A rendetlenség olyan mértékű volt, hogy maguktól elindultak a tárgyak. Például a szekrény előtt leborult a könyvkupac, mert a szekrényajtó elkezdett kifelé nyomakodni. Ebben semmi meglepő nem volt, mert a szekrénybe úgy voltak begyömöszölve a holmik. Viszont amikor a ruhák helyett egy fekete öltönyös, aktatáskás férfi furakodott elő, az szokatlan volt.
            − Maga meg kicsoda? – kérdezte Cuska.
            Az öltönyös elővett egy cetlit, és kibetűzte rajta a nevet.
            − Cuskát keresem. Jó helyen járok?
            Cuska felhúzta a szemöldökét.
            − Ki a csuda maga?
            − Elfelejtettem volna bemutatkozni? – hebegte. − Dr. Szekréndi Béla vagyok.
            − Nem vagyok beteg.
            − Nem vagyok orvos.
            − Végül is mindegy. Anyáék kint vannak. Szobafogság idején tilos beszélgetnem.
            − Ezek szerint jó helyen járok. Ide van írva, ni! Cuska, címe: a szobafogda.
            − Mégis mit akar?
            − Meddig vagy szobafogságban?
            − Ez valami felmérés? Semmi köze hozzá.
            − Itt van a papír, amit ki kell töltenem. Amint letelt a szobafogság, alá kell írnod, és már mehetek is.
            − Akkor aláírom, és mehet.
            − Még mit nem! Még rám küldenek egy ellenőrzést, lebukom, és kirúgnak. Meg kell várnom, amíg valóban vége.
            − Arra várhat jó sokáig. Addig vagyok becsukva, amíg el nem pakolok. Nézzen csak körül! Itt fogok ülni egész hétvégén.
            Az öltönyös elbotorkált az íróasztalig, lesöpörte a székről, amit rajta talált, leült, lábait óvatosan arra az icipici üres foltra tette, ami a padlón még maradt. Előkotort egy ceruzát. Számolt, és közben halkan dünnyögött.
            − Lássuk csak! Könyvek. Könyvek a földön, egy perc negyven másodperc, az ágy alatt, húsz másodperc. Ruhák a földön, meg… meg mindenhol, az egészen pontosan öt perc, de ha beleszámítjuk a szekrény átpakolását, akkor kilenc perc tizenkilenc másodperc. Smink kellékek és hajcsatok, hmmm… igen, ez megvan, aztán plüssállatok, igen, hozzáadva, írószerek, valóban, ez tetemes mennyiség.
            Körülnézett újra.
            − Lomok a kukába, az még negyvenöt másodperc. Kihagytuk az összegyűrt szerelmeslevél kezdeményeket, amiket ki kell bányászni a szekrény alól. Tizenhárom másodperc.
            Cuska elpirult.
            − Nincs egy számológéped?
            − Ott van a fiókban.
            − Ó, te Nyikorgó Ajtókilincs, a fiókot majdnem elfelejtettem! Az még kerek négy perc. Vagyis összesen huszonhárom perc és harmincöt másodperc kell az elpakoláshoz.
            − Viccel? Kizárt, hogy ezt húsz perc alatt elpakolja.
            − Huszonhárom és bő fél perc. Legfeljebb huszonnégy, és nem én pakolok el ennyi idő alatt, hanem te. Nekem elég három perc is.
            − Akkor csinálja maga.
            − Rendben – mondta az öltönyös.
A táskájából előkotort egy újabb papirost, és Cuska elé tette.
            − Kérlek, ezt írd alá.
            − Miért, mi ez?
            − Egy nyilatkozat arról, hogy ha eltakarítok, utána nem fogsz panasszal élni.
            − Miért élnék panasszal?
            − Előfordulhat, hogy szemétnek gondolok valamit, amire szükséged van.
            − Majd kikotrom a kukából.
            − Itt kezdődik a félreértés. Én kicsit másképp takarítok.
            Elővett az aktatáskából egy fekete szemeteszsákot.
            − Amit szemétnek vélek, azt ide bedobom, aztán ha végeztem, a szemeteszsák megsemmisíti önmagát, a tartalmával együtt. Nem marad utána más, csak egy porszem. Egészen új, teljesen környezetkímélő találmány. Ahogy elnézem, a szobádban található holmik két harmadát és még egy tizennegyed részét kidobandónak ítélem.
            − Nem tudom, mennyi az egy tizennegyed, de a két harmad sok. Ezt nem írom alá.
            − Akkor huszonhárom perc és harmincöt másodperc.
            − Lehetetlen.
            − Ellenőrizzük le. Úgy számoltam, a könyveket összesen két perc alatt elpakolhatod.
            − Hát jó, de figyelmeztetem, nem fogok sietni.
            − Nem baj. Kezdhetjük?
            Cuska bólintott. Az idegen felhúzta a zakója ujját, és az órájára nézett.
            − Vigyázz, kész, rajt!
            Cuska nem nagy lelkesedéssel összeszedte a könyveket a földről és a polcra tette őket.
            − Az ágy alatt is van pár – kötözködött Dr. Szekréndi.
            Cuska előkotorta azokat is, és a polcra rendezte.
            − Mennyi volt? Fél óra legalább.
            − Egészen pontosan egy perc ötvenkilenc másodperc. Gyorsabb voltál, mint számoltam.
            − Ezt az egész kuplerájt akkor sem lehet elpakolni huszonhárom és fél perc alatt.
            − Már csak huszonegy és fél. Tegyünk még egy próbát?
            − Mi a következő?
            − Ruhák és a szekrény.
            − Azt hagyjuk ki.
            − Akkor smink kellékek és hajcsatok. Három perc és négy másodperc.
            Az öltönyösnek igaza volt, pedig Cuska igazán nem csipkedte magát. A plüssállatokat is kipróbálta, de direkt húzta az időt. Béla fenemód somolygott. Megint igaza lett, ugyanis előre belekalkulálta az időhúzást. Pontról pontra minden bejött.
            − Na jó, de a szekrényt és a ruhákat tuti, hogy nem lehet összepakolni kilenc perc alatt!
            − Meg tizenkilenc másodperc.
            − Akkor sem. Indítsa a stoppert, és meglátjuk!
            A stopper elindult. Egészen pontosan kilenc perc és huszonkettő másodperc után megállt.
            − Igazad van. Ebben elszámoltam magam – jegyezte meg az öltönyös. − Nincs más hátra, mint elintézni a papírmunkát, és mehetek is.
            Cuska meglepetten nézett körül.
            − Nahát, rend van! Maga egy varázsló!
            − Én ugyan nem. Te pakoltál, én csak nyomkodtam a stoppert.
            − Elárulja végre, hogy igazából kicsoda?
            − Előbb lássuk az űrlapot. Jobban szeretem befejezni a hivatalos ügyeket, és csak utána fecsegni. Befejezés időpontja: öt óra két perc. Itt írd alá, kérlek.
            − Öt óra? – kiáltott fel Cuska. – Akkor mégis megnézhetem a kedvenc sorozatom! Majd elmeséli legközelebb, jó?
            Kiviharzott az ajtón.
            − Megint aláírás nélkül maradtam – morogta Béla, és visszamasírozott a szekrénybe.
            Mire Cuska anyukája körbenézett a szobában, már nem volt a szekrényben más, csak a szépen összehajtogatott ruhák.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése