2023. szeptember 7., csütörtök

A varázspapucs

A 3x1 család című könyvből a megjelenéskor sajnos több mese is kimaradt, ezek közül az egyik kedvencem A varázspapucs. Az illusztráció részlet a könyvből, Rubik Anna készítette, és a Mokka című epizódhoz készült. Azért választottam ezt, mert Bruni kutyasétáltatás közben is repül. (Mindjárt megérted, csak olvasd el a mesét.)

Rubik Anna illusztrációja

A legjobb barátnőmet az iskolában Bettinek hívják, de ezen a héten nem a barátnőm. Azért nem a barátnőm, mert nekem sajtos kenyér volt tízórai csomagolva, neki meg tojásos, és szeretett volna cserélni, de én nem akartam tojásos kenyeret enni, pedig szeretem. De a Betti anyukája tesz bele paprikát, és attól paprika ízű lesz a kenyér, és azt nem szeretem. Erre ő megsértődött, és felsorolta, hogy hányszor bántottam már meg életében, és ezért most egy hétig nem lesz a barim. Először nem is értettem, mit mond, mert én nem vagyok bárány, és ő sem az, és azt hittem, a bari bárányt jelent, de aztán rájöttem, hogy a barátom nem akar lenni. Szerintem ez marhaság, mert valaki vagy a barátom, vagy nem a barátom, és olyan nincs, hogy egy hétig nem a barátom és nem beszél velem, aztán megint az, de ezt már végképp nem mondhatom meg neki, mert akkor száz hétig nem lesz a barim.
Nyúlon a legjobb barátnőim a Gabcsi meg a Szöszi, és ők testvérek, és abban az utcában laknak, ahol a Rózsi néni boltja van. Gabcsi majdnem annyi idős, mint én, de szereti azt mondani, hogy egy évvel idősebb, mert ő negyedikbe jár, én meg harmadikba, és az majdnem olyan, mintha tényleg egy egész évvel idősebb lenne. Szöszi másodikos, és több mint egy évvel fiatalabb nálam, én mégsem szoktam ezt folyton emlegetni neki.

Gabcsi múltkor azt mesélte, amikor ott aludtam náluk, hogy van egy láthatatlan papucsa, amelyikkel sokkal nagyobbakat lehet lépni, mint a rendes papucsban, és a nagybátyja, Lajos bácsi nem vette észre, és rálépett, és akkorát esett, hogy eltört a lába. Én nem hittem el, de aztán Gabcsi anyukája említette, hogy Lajos bácsi kórházban van, és azóta úgy gondolom, tényleg lehet valami igazság abban a papucsban. Ráadásul amikor fogócskázunk, mindig Gabcsi nyer, és bármilyen hihetetlen egy láthatatlan papucs, azért mindig nem lehet nyerni. Arra is gondoltam, hogy láthatatlan papucsok nem léteznek, de mindenféle számítógépes kütyük igen, és lehet, hogy Gabcsinak van egy ilyen kis csipje, és azt ráragasztja a cipője talpára, és attól lesz gyorsabb a cipője.
Egyébként meg nem értem a Gabcsiékat, mert mindig fogócskázni akarnak. Ismernek legalább százféle fogócskát, és semmi más játékot nem szeretnek. Pedig én utálok futni, és inkább bújócskázni szeretek, de csak ipiapacsosat hajlandóak játszani, mert abban is futni kell. Én azt szeretem, ha tündéreset játszunk, és olyankor tavasztündérek vagyunk, Gabcsi Április, mert akkor született, Szöszi Március, mert az van legkorábban, és ő a legkisebb, én meg Május, mert az a kedvenc hónapom. Olyankor az se zavar, ha futunk a boszorkány elől, akit kitaláltunk, mert annak van értelme, de annak semmi értelme, hogy csak azért fussak, mert Gabcsi, akinek szuper csip van a cipőjében, meg akar fogni.
A múltkor megint nem tudtunk megegyezni, hogy mit játsszunk, mert én tündéreset akartam, vagy legalább sárkányosat, Szöszi csak fogócskázni volt hajlandó, még bújócskázni se, pedig abban legalább ha jól elbújok, és nem találnak meg, akkor se kell futni, ha ipiapacsos. Gabcsi meg fogott egy könyvet, és felmászott a legmagasabb diófára olvasni, és azt mondta, ha kitaláltuk, mit játsszunk, akkor majd lejön. Erre Szöszi felmászott egy másik fára, hogy megmutassa, milyen ügyes, én meg ott álltam a földön, mert fára mászni még annyira sem tudok, mint futni.
Elhatároztam, hogy beszélek Danival, a bátyámmal, aki nagyon ért a számítógépekhez, hogy szerezzen nekem valami különleges csipet, amivel mondjuk még ügyesebben tudok fára mászni, mint Gabcsiék, vagy még jobb, ha repülni lehet vele, mert már elegem van abból, hogy ezek mindig elszaladnak vagy elmásznak előlem.

A 3x1 család az első mesekönyvem, amely 2012-ben jelent meg a Móra Kiadónál, majd 2014-ben oroszul is a KompasGid könyvkiadó jóvoltából. Ha kíváncsi vagy könyvajánlókra, több részletre, kritikákra vagy vásárlási lehetőségre, ide kattintva elérheted.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése