Azt hittem, mindenre fel vagyok készülve, de a
pókaszepetki negyedik és ötödik osztály alaposan meglepett. Csak kapkodtam a
fejem jobbra és balra, és ha csak az ötletek tizedrészét sikerült
lejegyzetelnem, akkor szerintem kaphatok egy ötöst az ötödikes osztályfőnök
úrtól, aki kiválóan számol. Szavazatot biztosan.
4. A cselekmény
Az alább vázolt történet kiinduló fejezetét itt olvashatod.
1. Szereplők
Az űrhajóval hatan indulnak útnak. (Elvetélt ötlet volt a
részemről az eredeti mesében szereplő négy utas, már látom. Egyszerűen
lehetetlen egy űrhajót négy fővel útnak indítani.)
− A kapitány és egyben a pilóta (kapaszkodjatok meg!)
lány.
− A számítógépekhez és mindenféle kütyükhöz minden
kétséget kizáróan csak egy fiú érthet.
− Űrlénykutató feltétlenül kell. Fiú. Naná.
− A fedélzetmester, aki mos-főz-takarít és teljesen
komolytalan, no, ő meg fiú, és Tóthnak hívják. Mindent felborít, összetör, ráadásul
folyton bolondozik. Jól jön egy ilyen fedélzetmester a háznál…
− Csillagász nélkül nem indulhatunk. A lányok okosak, ezt
tudjuk.
− Harcos nélkül sem. Minden fegyverhez és harcművészethez
konyít, és a fiúk egyöntetű akaratát tiszteletben tartva ő is lány.
A legfontosabb pedig, hogy a hat űrhajós közül az egyik álcázott
űrlény. (!!!)
2. A regény karaktere
Hosszan vitatkoztunk arról, milyen jellegű történetet
kanyarítsunk a szereplők köré.
Egyrészt rengeteg helyzetkomikumot tartogat, hogy egyáltalán
nem átlagosak, különös tekintettel a nemükre. A történet elején felmerülő
gyanú, hogy itt valaki egészen más, mint aminek mondja magát, igazi vígjátéki
helyzeteket vetített a képzeletünk elé.
Beszéltünk arról is, hogy az első fejezet felvet egy komoly kérdést: mi történik akkor, ha új bolygókat fedezünk fel, de nem
a megismerés céljából, hanem azért, hogy egy gazdag embernek még több pénze
legyen.
Érvek és ellenérvek repkedtek, de a lényeget egy
fiatalember mondta ki: az a könyv is szórakoztat, amin gondolkodni kell, de
legalább nem unalmas, és emlékezni fogunk rá.
3. Űrlénykérdés
Egyáltalán nem volt vita arról, hogy hamar derüljön ki a
turpisság: valaki űrlény. A történetet végigvonul az izgalom, ki lehet az. A
szuper okos kapitány, aki egyáltalán nem úgy viselkedik, mint egy lány? Vagy a harcos,
aki szinte emberfeletti képességekkel rendelkezik? Lehet, hogy számítógépzsenink
is valami földönkívüli technika ismeretében képes minden problémát megoldani,
még azt is, ami lehetetlennek tűnik? Vagy az űrlénykutató? De ha ő az, akkor hogy
fedi fel az űrlényt? Lehet, hogy éppen azért tud annyit az űrlényekről, mert ő
maga is az? Lehet, hogy Tóth, a bolondos fedélzetmester azért
szerencsétlenkedik annyit, mert kényelmetlen az ember-burok? No és honnan tudja
a csillagász, melyik naprendszer melyik pontját kell megcélozni, hogy értelmes
lényekkel teli civilizációra leljünk, ahol éppúgy országok, városok, erdők,
tengerek és sivatagok vannak, mint a Földön?
Ekkor aztán kiderült a „dolog”. Az ötödik osztálynak
saját háziufója van. A neve: Tod. Úgy néz ki (idézem tantóbácsit), mint egy
zöld, boltíves kandalló, egy szemmel és két lábbal.
A leírás alapján valahogy így, de biztosan nem vagyok olyan profi, mint Pixi (aki az osztálytársai szerint a legjobban rajzol, viszont nem beszél):
4. A cselekmény
Mindentagjagyanús hattagú legénységünk a bolygóvadászat
közben eljut egy lakott bolygóra, ahol a zöldkandalló háziufók laknak. Itt
végre felfedi magát Tóth, a fedélzetmester, ugyanis ő Tod. Eleinte minden szép
és jó, de legénységünk és Tod sajnos túl sokat kotyog, és a zöldkandallók
között is van egy nagyonmilliárdos, aki elhatározza, hogy megszerzi magának a Földet.
Inváziót indítanak rettenetes hadsereggel. Harcoslányunk végre megcsillanthatja
tehetségét. A háború kimenetele, bár egészen logikus megoldásokat javasoltam,
váratlanul alakult: a két faj úgy dönt, bolygót cserél. A földlakók mennek
kandallóbolygóra, zöldkandallók a Földre. Persze a végén belátják, hogy azért
mindenkinek csak a saját bolygóján volt a legjobb.
Szorgalmasan jegyzeteltem |
Tudjuk ám, hogy a vége nincs még annyira kitalálva. Szánom-bánom,
hogy rohannom kellett tovább Zalaegerszegre a harmadik befejezésért. A gyerekek
még sokáig bírták volna, talán a szavazóbiztos is megbirkózott volna pár kézszámlálással.
Rettenetesen várom, hogy végre rajzokat lássak Todról és
a harcos lányról (mindegyikre kaptam ígéretet). Ha pedig az ötödikesek tényleg írnak osztályregényt, akkor
dedikált példányt kérek szépen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése