2013. július 16., kedd

Kuruttyoló piramisok


Újabb epizód a kairói utazásról szóló történetből. Természetesen piramisos.
 



Egy teraszon álltunk meg, ahonnan az egész Gízai-platóra kilátás nyílt. A terasz körül kőpadka kanyargott, innen jó fotókat lehetett készíteni. Egy olasz lány dermedt mulatságos pózba, mintha ráülne az egyik piramisra. Elvesztette az egyensúlyát, és a homokba huppant. A barátja utánakapott, leejtette a fényképezőgépet, aztán hasra esett a padkában. Mi is készítettünk egy olyan képet, hogy beleharapok az egyik piramisba, de én nem estem el.  Aztán leültem a padkára, és csak nézelődtem. Hirtelen elbizonytalanodtam, melyik piramis belsejét is láttuk. Úgy emlékeztem, azt, amelyik a legtávolabb áll tőlem, de a középső nagyobbnak tűnt.
            − Zimi, azt mondtad, a Nagy Piramisba megyünk be, de a középső magasabb!
− Khafré piramisa téged is becsapott! – nevetett Zimi. − Csak azért tűnik úgy, mert magasabb helyre épült, és a formája is karcsúbb. Khufu piramisa szélesebb, ezért jobban ráül a földre. Mint egy varangyos béka. Valójában majdnem egyformák.
A szemem előtt versenyezni kezdett a két piramis. Hol az egyik nyújtózkodott egy kősornyival feljebb, hol a másik. Végül Khufu piramisa feladta, és kuruttyolva alulmaradt.
− Gyere, nézzük meg a napbárkát! – szólt Zimi.
Mellettünk tevék hevertek, a legnagyobb hátán hanyatt fekve aludt a gazdájuk. Zimi felébresztette és megalkudott vele. A férfi rám mutatott, aztán az egyik tevére. Elég csúnya jószág volt. Elkelt volna neki egy fogkefe és egy fogszabályzó. Az sem segített, hogy a gazdája mintásra borotválta a szőrét. Ahol megnyírta, csíkokban és cirádákban kivillant a fekete bőr.



− Gyerünk, ülj fel!
Gyanakodva másztam a púp tetején csücsülő nyeregbe.
− Kapaszkodj meg jól, egyik kezeddel elöl, a másikkal hátul.
Már a nyelvemen volt, hogy nem kell ennyire félteni, amikor a teve kiegyenesítette a hátsó lábait, az elsőket meg lent hagyta a földön. Markoltam a nyereg fogantyúját a hátam mögött, nehogy orra essek. A teve végre kiegyenesítette a mellső lábait, és Zimi is felemelkedett egy másik teve hátán.
Úgy jártak a tevék, mintha hajókon himbálóznánk a Níluson.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése